Vaten - Couperose behandeling - Care Clinic Apeldoorn

VATEN/COUPEROSE

Heb je last van opvallende rode of paarse vaatjes in je gezicht? Geven de vaatjes, ook wel couperose genoemd, soms ook klachten zoals branderigheid, prikkelingen of jeuk? Of wil je gewoon van de ontsierende vaatjes af? Dit kan! Bij Care Clinic in Apeldoorn behandelen wij couperose op de meest elegante, effectieve en efficiënte manier, namelijk met een vaatlaser.

WAT IS COUPEROSE?

Couperose is een veelvoorkomende huidaandoening die gekenmerkt wordt door de aanwezigheid van zichtbare rode of paarse bloedvaatjes in het gezicht. Deze vaatjes zijn vaak te zien op de wangen, neus en kin, maar kunnen ook op andere delen van het gezicht voorkomen. Couperose ontstaat door de verwijding van kleine bloedvaatjes in de huid, waardoor ze zichtbaar worden als rode lijnen of vlekken.

​

De exacte oorzaak van couperose is nog niet volledig bekend, maar erfelijkheid, blootstelling aan de zon, temperatuurschommelingen, alcoholgebruik en hormonale veranderingen worden beschouwd als mogelijke factoren die bijdragen aan het ontstaan ervan. Mensen met een lichte huid en een gevoelige huid hebben vaak een verhoogd risico op het ontwikkelen van couperose.

Anchor 1

COUPEROSE BEHANDELING BIJ CARE CLINIC APELDOORN

Wij behandelen couperose met een vaatlaser.  Deze laser geeft een zeer sterke, korte lichtpuls van een hoge energie. De energie wordt opgenomen door de eiwitten in de oppervlakkige bloedvaatjes. Door de warmte stollen de bloedvaatjes in de huid, die vervolgens door het lichaam zelf opgeruimd worden. Elke flits voelt als een warm prikje en na de behandeling kan de huid gloeiend warm aanvoelen. Ook is het mogelijk dat de huid een lichte zwelling vertoont. De huidreacties trekken binnen een aantal dagen vanzelf weg.

Hoeveel behandelingen er nodig zijn is afhankelijk van de ernst van de aandoening. Diffuse (verspreide) roodheid heeft vaak meer behandelingen nodig dan goed waarneembare vaatjes. Afhankelijk van de grootte van het behandelgebied en het aantal vaatjes wordt er tijdens de intake een prijsindicatie gemaakt. De huid mag voorafgaand aan de behandeling niet gebruind zijn door de zon, zonnebank of zelfbruiner.

PHOTO-2023-02-08-11-21-47.jpg
IPL - laserbehandeling - Care Clinic Apeldoorn
PHOTO-2023-02-08-11-21-48.jpg
Care Clinic Apeldoorn - huidtherapie en orthomoleculaire therapie

WORDT DE COUPEROSE BEHANDELING VERGOED DOOR DE ZORGVERZEKERING?

Ben je aanvullend verzekerd? In dat geval is er een grote kans dat de behandeling van couperose in het gelaat geheel of gedeeltelijk door de zorgverzekering wordt vergoed. Gezien wij geregistreerd zijn in het kwaliteitsregister en lid zijn van de NVH wordt behandeling van couperose in het gelaat in veel gevallen door zorgverzekeraars vergoed. Bij vergoedingen uit de aanvullende verzekering wordt geen aanspraak gemaakt op je eigen risico. Neem contact op met je zorgverzekering voor de polisvoorwaarden.

​

NIEUWSGIERIG GEWORDEN?

Ben je na het lezen van bovenstaande informatie nieuwsgierig geworden naar de behandeling van roodheid, vaten of couperose? Of heb je na het lezen nog vragen over jouw vaten? Neem dan contact met ons op! We care – Care Clinic Apeldoorn.